Nisu prvi put zasvirali zajedno, jer glazbom su povezali svoje živote od najranije dobi, ali bio je ovo prvi put da su cjelovečernjim glazbenim programom počastili slavonskobrodsku publiku. Dvoje vrsnih mladih glazbenika, ujedno sestra i brat, violinistica Edita Kolovrat i gitarist Antonio Kolovrat nastupili su u ponedjeljak, 24. lipnja 2024. godine u Velikoj dvorani Glazbene škole, čime je nastavljen niz koncerata bivših učenika Glazbene škole Slavonski Brod. U dijelu programa Editi Kolovrat pridružila se zagrebačka pijanistica Petra Gilming.
Edita Kolovrat profesorica je violine u Glazbenoj školi Pavla Markovca u Zagrebu i aktivna je u raznim glazbeničkim područjima, a Antonio završava magistarski studij na Universität für Musik und darstellende Kunst u Grazu. Njihove biografije otkrivaju dugogodišnju predanost i upornost, stremljenje uvijek najvišim ciljevima i posvećenost postizanju vrhunskih rezultata, što su dokazali i koncertom održanim u povodu obilježavanja 70. obljetnice postojanja Glazbene škole Slavonski Brod.
Repertoarom odabranim za ovaj koncert kreirali su dinamičnu koncertnu cjelinu, izmjenjujući se na podiju i otkrivajući širok interpretacijski spektar svojih instrumenata. Večer je otpočeo Antonio Kolovrat izvevši Bachovu Prvu suitu za violončelo, BWV 1007. Nakon toga, na pozornicu je izašla Edita Kolovrat koja je izvela prve tri etide iz ciklusa Polikromatskih etida Krešimira Seletkovića, pridruživši se time nastojanjima Glazbene škole da, uz svojih 70 godina, obilježi tijekom 2024. godine i 50-ti rođendan skladatelja koji je također potekao iz ove škole.
Slijedio je novi stilski zaokret kada je Antonio predstavio jednostavačnu Sonatu, op. 15b, Fernanda Sora. Zatim je Edita Kolovrat interpretirala trostavačnu Sonatu za violinu i klavir br. 3 u c-molu, op. 45, Edvarda Griega, i to uz klavirsku pratnju Petre Gilming. Brodskoj publici Petra Gilming je već jako dobro poznata, a njezino besprijekorno korepetitorsko umijeće i izrazita muzikalnost daju solistu potrebnu sigurnost i temelj na kojemu može graditi svoju interpretaciju. Potom je na pozornicu ponovno izašao Antonio Kolovrat s izvedbom četiriju karakternih stavaka Lennoxa Berkeleyja okupljenih naslovom Quatre pièces. A onda su se dvije glazbenice vratile s novom zajedničkom izvedbom, Introdukcije i ronda capricciosa, op. 28, Camillea Saint-Saënsa.
Iz nastupa dvoje glazbenika moglo se puno toga primijetiti – promišljeno fraziranje, istraživanje bogatstva tonskog prostora, razmišljanje o kompozicijskoj cjelini, istraživanje stilskih posebnosti, ali i pažnja upućena kreiranju dinamičnog koncertnog tijeka. Zapravo, sve ono što glazbenika čini interpretom. Koncertnu večer okrunio je zajednički nastup sestre i brata u izvedbi solo pjesme Ständchen (Leise flehen meine Lieder) Franza Schuberta, u obradi za violinu i gitaru. Bio je to najljepši poklon publici koja je velikim pljeskom ispratila svaku izvedbu ove uistinu posebne glazbene večeri.
Autorica fotografija: Ecia Bat, 3. r. SGŠ